Tuesday 1 October 2013

Aku anjing ?

Assalamualaikum w.b.t & salam sejahtera . . .

Naper gua x update blog ni lama sangat ea ? Gua pernah terpikir gak, selama gua post ni, ade ke yang membacanya ? ada ke yg ambik manfaat dari penulisan gua . . . atau yang baca2 ni ade yg 'butthurt' dengan apa yg gua tuliskan ? yelah . . . manalah tau ada fans tegar dari page SSTDM atau We <3 PM yang rasa cam nak tibai gua kann ?

Gua dah macam sedar sikit selepas gua sembang2 dengan member gua . . . Dengan pemikiran rasionalisasi dia kann, dengan selamber dia melepaskan keluhan . . .

" Aku risau dengan masa depan kita nanti . . . Aku takut takkan ade perubahan langsung dalam Malaysia ni . . . Yang kaya makin kaya, yang miskin cam kita ni akan terus ditindas. BR1M bukan keluarga kita dapat pun . . . Mak bapak nak keluarkan KWSP nak settlekan hutang piutang entah bila boleh keluar agaknya . . . Entah hidup ke tidak la diorang tu sebelum hutang piutang ni selesai . . . kerja dari siang ke malam . . . makin banyak bekerja, makin banyak pula caruman yg nk dibayar . . . CUBA KAU PIKIR SEJENAK . . . AKAN BERUBAH KE NASIB KITA NI ? Nakkan keadilan kepada rakyat, dituduhnya meliwat, chinadoll, agen Israel, barua cina . . . last2, amik kau HARGA BARANG NAIK !!! Sampai bila2 pun, biarlah PRU tu ada sampai kali ke 1000 pun . . . nasib kita takkan berubah . . . Demolah macam mana pun . . . Kera bagi BR1M, terus senyap . . . terus ' Beraja di mata, Bersultan di hati ' . . . "

Aku pun merasakan jugak . . . memang tak mungkin kot ade perubahan . . . Demokrasi hanya pada nama sahaja . . . namun takkan ada makna demokrasi tu. Aku dah malas nak bertekak lagi . . . Nasib kita tetap akan sama sebagaimana 56 tahun yang lalu . . . Aku tak bermaksud untuk mengaku kalah, pangkah tetap pangkah . . . tapi sampai bila aku nak jadi anjing yang menyalak pada bukit ?

No comments:

Post a Comment